455 lines
36 KiB
PHP
455 lines
36 KiB
PHP
<?php
|
|
|
|
namespace App\Console\Commands;
|
|
|
|
use Illuminate\Console\Command;
|
|
use Illuminate\Support\Arr;
|
|
use Illuminate\Support\Str;
|
|
use Carbon\Carbon;
|
|
use App\Models\SmartdokProfile;
|
|
use App\Models\Department;
|
|
use App\Models\Project;
|
|
use App\Models\WorkHour;
|
|
|
|
class MkDemoData extends Command
|
|
{
|
|
/**
|
|
* The name and signature of the console command.
|
|
*
|
|
* @var string
|
|
*/
|
|
protected $signature = 'mkdemodata
|
|
{--profiles : Generate SmartdokProfile demo data}
|
|
{--departments : Generate Department demo data}
|
|
{--projects : Generate Project demo data}
|
|
{--workhours : Generate WorkHour demo data}
|
|
';
|
|
|
|
/**
|
|
* The console command description.
|
|
*
|
|
* @var string
|
|
*/
|
|
protected $description = 'Generate demo data for SmartdokProfile, Department, Project, and WorkHour models';
|
|
|
|
/**
|
|
* Execute the console command.
|
|
*
|
|
* @return int
|
|
*/
|
|
public function handle()
|
|
{
|
|
// Define arrays for random selection (fill these later)
|
|
$profileNames = [
|
|
'first_names' => [
|
|
"Aksel", "Alma", "Andreas", "Anna", "Arne", "Aurora", "Benedicte", "Benjamin", "Bjørn", "Camilla",
|
|
"Cecilie", "Christer", "Dag", "Daniel", "David", "Einar", "Eirik", "Elin", "Emil", "Emilie",
|
|
"Erik", "Even", "Fredrik", "Gerd", "Grethe", "Gunnar", "Halvor", "Hanna", "Hans", "Håkon",
|
|
"Hege", "Henrik", "Ida", "Ingrid", "Ivar", "Jan", "Jens", "Joakim", "Johanne", "Jonas",
|
|
"Jorunn", "Jørgen", "Julie", "Kaja", "Kari", "Karoline", "Kasper", "Katrine", "Kenneth", "Kim",
|
|
"Kine", "Kristian", "Kristin", "Kurt", "Lars", "Leif", "Line", "Linn", "Lise", "Liv",
|
|
"Magnus", "Maja", "Maren", "Maria", "Marie", "Marit", "Markus", "Marthe", "Martin", "Mathias",
|
|
"Mats", "Mette", "Mia", "Mikkel", "Mona", "Nils", "Nina", "Odd", "Ola", "Ole",
|
|
"Oskar", "Pål", "Per", "Ragnhild", "Rasmus", "Reidar", "Renate", "Roar", "Robert", "Ronny",
|
|
"Rune", "Sander", "Sandra", "Sara", "Signe", "Silje", "Simen", "Siri", "Sofie", "Stian"
|
|
],
|
|
'last_names' => [
|
|
"Andersen", "Antonsen", "Aune", "Bakke", "Berg", "Berge", "Berntsen", "Birkeland", "Blom", "Borge",
|
|
"Dahl", "Dale", "Danielsen", "Egeland", "Eggen", "Eide", "Eliassen", "Eriksen", "Evensen", "Fjeld",
|
|
"Fjell", "Fredriksen", "Furseth", "Gabrielsen", "Gundersen", "Gustavsen", "Halvorsen", "Hansen", "Haugen", "Hauge",
|
|
"Haugland", "Hellesøy", "Hellevik", "Hemmingsen", "Hovland", "Husby", "Iversen", "Jakobsen", "Jensen", "Johannesen",
|
|
"Johansen", "Johnsen", "Karlsen", "Knudsen", "Knutsen", "Kristensen", "Kristiansen", "Krogstad", "Kvamme", "Langli",
|
|
"Larsen", "Lauvik", "Lie", "Lund", "Magnussen", "Martinsen", "Mathisen", "Mikkelsen", "Moen", "Myhre",
|
|
"Nergaard", "Nilsen", "Nordahl", "Nordby", "Næss", "Olsen", "Opdahl", "Pedersen", "Rasmussen", "Rognli",
|
|
"Rønning", "Rygh", "Sand", "Sandberg", "Sandnes", "Simonsen", "Sivertsen", "Skogen", "Solbakken", "Solberg",
|
|
"Sørensen", "Stavrum", "Stenersen", "Stokke", "Strand", "Strømsø", "Sund", "Sveen", "Sæther", "Sørli",
|
|
"Tangen", "Tellefsen", "Thoresen", "Tveit", "Ulriksen", "Vagle", "Vik", "Viken", "Vold", "Ødegård"
|
|
],
|
|
];
|
|
|
|
$departmentNames = [
|
|
"Økonomiavdelingen", "Personalavdelingen", "HR-avdelingen", "IT-avdelingen", "Driftsavdelingen",
|
|
"Kommunikasjonsavdelingen", "Kundeservice", "Forskning og utvikling", "Lønnsavdelingen", "Regnskapsavdelingen",
|
|
"Innkjøpsavdelingen", "Juridisk avdeling", "Markedsavdelingen", "Salgsteamet", "Servicedesk", "Supportavdelingen",
|
|
"Prosjektavdelingen", "Planavdelingen", "Byggesaksavdelingen", "Teknisk avdeling", "Strategiavdelingen",
|
|
"Ledelsessekretariatet", "Analyseavdelingen", "Utdanningsseksjonen", "Arkivavdelingen", "Rekrutteringsavdelingen",
|
|
"Brukerstøtte", "Digitaliseringsavdelingen", "Innovasjonsavdelingen", "Logistikkavdelingen", "Miljøavdelingen",
|
|
"HMS-avdelingen", "Sikkerhetsavdelingen", "Kvalitetsavdelingen", "Tjenesteutvikling", "Operativ enhet",
|
|
"Forvaltningsavdelingen", "Bymiljøavdelingen", "Oppvekstavdelingen", "Barnehageseksjonen", "Skoleseksjonen",
|
|
"Teknologi og utvikling", "Næringsavdelingen", "Kulturavdelingen", "Informasjonsavdelingen", "Kommuneadvokaten",
|
|
"Internrevisjonen", "Kundeopplevelse", "Datavarehus og innsikt", "Strategi og analyse", "Digital transformasjon",
|
|
"Utvendig drift", "Intern IT", "Fagavdelingen", "Avdeling for samfunnskontakt", "Avdeling for prosjektledelse",
|
|
"Forretningsutvikling", "Transportavdelingen", "Eiendomsforvaltning", "Reiselivsavdelingen", "Dokumentsenteret",
|
|
"Systemforvaltning", "Brannsikkerhet", "HR og organisasjon", "Lønn og personal", "Budsjett og finans",
|
|
"Saksbehandlerteam", "Brukeradministrasjon", "Forskningsstøtte", "Utviklingsseksjonen", "Teknisk støtte",
|
|
"HR-partnere", "Drift og vedlikehold", "IT-sikkerhet", "Skatteoppfølging", "Kundeavdelingen",
|
|
"Infrastruktur og nettverk", "Sosiale medier-teamet", "Reiseadministrasjon", "Journalføring og arkiv",
|
|
"Prosessforbedring", "Arbeidsmiljøutvalget", "Produktutvikling", "Digital kommunikasjon", "Revisjonsavdelingen",
|
|
"Kundereisen", "Tjenestekatalog", "Fagstab", "Innbyggertorg", "Velferdstjenester", "Beredskap og krisehåndtering",
|
|
"Kontor for internasjonalt samarbeid", "Eierskapsavdelingen", "Fellesadministrasjonen", "Boligforvaltning",
|
|
"Avdeling for offentlige anskaffelser", "Datateamet", "Digital forvaltning", "Informasjonssikkerhet",
|
|
"Strategisk stab", "Kvalitet og forbedring", "Kunnskapsutvikling"
|
|
];
|
|
|
|
$projectNames = [
|
|
"Prosjekt Ny Start", "Digital Fremtid", "Kunde360", "Grønn Omstilling", "Effektiv Drift",
|
|
"Smart By 2030", "Trygg Skolevei", "Rekrutt 2.0", "Digital Samhandling", "Datadrevet Innsikt",
|
|
"Prosjekt Arbeidsglede", "Bærekraft i Fokus", "Felles Plattform", "Modernisering 2025", "Mobil Først",
|
|
"HR Next", "Prosjekt Miljøbyen", "Felles HR-system", "Digital Arkivflyt", "Innbyggerdialog 2.0",
|
|
"Kontor for Kontor", "Prosjekt Klar Tale", "Trygg og Sikker", "Ny Visuell Profil", "Skytjenester 2026",
|
|
"Innovasjonsløftet", "Samspill 2.0", "Prosjekt Klarhet", "Grønn Mobilitet", "StrategiReboot",
|
|
"Kvalitet i Tjenester", "Prosjekt Kompetanse", "Smidig Overgang", "Felles IT-struktur", "Innkjøpsløft",
|
|
"Smart Skole", "Effektiv Bemanning", "Energi og Effektivitet", "Prosjekt God Morgen", "Digitale Prosesser",
|
|
"Veien Videre", "Prosjekt Nye Muligheter", "Framtidens Hjemmetjeneste", "Datadeling i Praksis", "Innbyggerportalen",
|
|
"Felles Sakssystem", "Trygg Hverdag", "Ren Digitalisering", "Grønn Strategi", "Prosjekt Ny Giv",
|
|
"Et Bedre Arbeidsmiljø", "Prosjekt Enhet", "Digital Tilgjengelighet", "Smart Infrastruktur", "Papirløs 2025",
|
|
"Prosjekt Riktig Kompetanse", "Sikkerhet i Fokus", "Kontinuerlig Forbedring", "Prosjekt Klar Oversikt",
|
|
"Felles Kommunikasjon", "Miljømål 2030", "Reisen til Skyen", "Tilbake til Kontoret", "Prosjekt Digital Kultur",
|
|
"Brukerfokusert Utvikling", "Automatisering Nå", "Egenmeldt Framtid", "Prosjekt Innsikt", "Felles Digitale Flater",
|
|
"Plattform24", "Grønn Drift", "Prosjekt Datasikkerhet", "Ny Struktur", "Arbeid 2.0", "Prosjekt Kompetanseløft",
|
|
"Strategisk Veikart", "Fremtidens Kontor", "Digital Styring", "Reisefri Samhandling", "Prosjekt Smarte Løsninger",
|
|
"Brukeren Først", "Prosjekt Nye Rammer", "Nyskapning i Nord", "Helhetlig Tjenestereise", "Grønt Innkjøp",
|
|
"DataHub Kommunal", "Lønn og Rolle", "Digital Døgnåpen", "Prosjekt Kontinuitet", "Klima og Energi",
|
|
"Sikker Jobbhverdag", "Smart Senterstruktur", "Ny HR-portal", "Kundereise i Fokus", "Automatiseringsløftet",
|
|
"Tjenestedesign 2025", "Effektiv Vedlikehold", "Nye Arbeidsformer", "Avviksfri Drift", "Innsyn og Åpenhet",
|
|
"Framtidens Elevtjeneste", "Strategisk Sikkerhet", "Felles Admin", "Velferd på Nett", "Kunnskapsløft Intern"
|
|
];
|
|
|
|
$workHourComments = [
|
|
"Utviklet nye funksjoner i løsningen for Prosjekt 1,
|
|
inkludert testing og dokumentasjon. Samarbeidet tett med utviklingsteamet for å løse oppdagede bugs og sikre en stabil leveranse til neste sprint.",
|
|
"Hjalp til med forberedelser til workshop for Prosjekt 2. Laget presentasjonsmateriell,
|
|
organiserte agenda og koordinerte med eksterne bidragsytere. Fokuset var å sikre god involvering og innsikt fra deltakerne.",
|
|
"Deltok i brukertest for Prosjekt 3,
|
|
der vi samlet tilbakemeldinger fra interne brukere. Dokumenterte funn og oppdaterte kravspesifikasjonen i henhold til det som kom fram. Viktig del av iterativ utvikling.",
|
|
"Gjennomførte kvalitetssikring av eksisterende leveranser i Prosjekt 4. Gikk gjennom dokumentasjon,
|
|
sjekket etter avvik og laget en oppsummeringsrapport med anbefalinger. Dette gir bedre struktur og oversikt fremover.",
|
|
"Gjorde teknisk oppsett i utviklingsmiljøet for Prosjekt 5,
|
|
inkludert konfigurering av servere og deploy-rutiner. Brukte god tid på testing og feilretting for å sikre at systemet fungerer som forventet.",
|
|
"Gjennomførte presentasjon for ledelsen om status i Prosjekt 6,
|
|
inkludert nøkkeltall,
|
|
risikoer og anbefalinger. Fikk gode tilbakemeldinger og justerte fokus for neste uke basert på innspillene.",
|
|
"Utviklet nye funksjoner i løsningen for Prosjekt 7,
|
|
inkludert testing og dokumentasjon. Samarbeidet tett med utviklingsteamet for å løse oppdagede bugs og sikre en stabil leveranse til neste sprint.",
|
|
"Oppdaterte prosjektstyringsverktøy for Prosjekt 8 etter interne endringer. Loggførte aktiviteter,
|
|
justerte tidslinjer og la til kommentarer for tydeligere historikk. Dette gir teamet bedre oversikt over fremdriften.",
|
|
"Utviklet nye funksjoner i løsningen for Prosjekt 9,
|
|
inkludert testing og dokumentasjon. Samarbeidet tett med utviklingsteamet for å løse oppdagede bugs og sikre en stabil leveranse til neste sprint.",
|
|
"Deltok i brukertest for Prosjekt 10,
|
|
der vi samlet tilbakemeldinger fra interne brukere. Dokumenterte funn og oppdaterte kravspesifikasjonen i henhold til det som kom fram. Viktig del av iterativ utvikling.",
|
|
"Gjennomførte kvalitetssikring av eksisterende leveranser i Prosjekt 11. Gikk gjennom dokumentasjon,
|
|
sjekket etter avvik og laget en oppsummeringsrapport med anbefalinger. Dette gir bedre struktur og oversikt fremover.",
|
|
"Oppdaterte prosjektstyringsverktøy for Prosjekt 12 etter interne endringer. Loggførte aktiviteter,
|
|
justerte tidslinjer og la til kommentarer for tydeligere historikk. Dette gir teamet bedre oversikt over fremdriften.",
|
|
"Deltok i brukertest for Prosjekt 13,
|
|
der vi samlet tilbakemeldinger fra interne brukere. Dokumenterte funn og oppdaterte kravspesifikasjonen i henhold til det som kom fram. Viktig del av iterativ utvikling.",
|
|
"Gjennomførte kvalitetssikring av eksisterende leveranser i Prosjekt 14. Gikk gjennom dokumentasjon,
|
|
sjekket etter avvik og laget en oppsummeringsrapport med anbefalinger. Dette gir bedre struktur og oversikt fremover.",
|
|
"Gjennomførte presentasjon for ledelsen om status i Prosjekt 15,
|
|
inkludert nøkkeltall,
|
|
risikoer og anbefalinger. Fikk gode tilbakemeldinger og justerte fokus for neste uke basert på innspillene.",
|
|
"Gjennomførte presentasjon for ledelsen om status i Prosjekt 16,
|
|
inkludert nøkkeltall,
|
|
risikoer og anbefalinger. Fikk gode tilbakemeldinger og justerte fokus for neste uke basert på innspillene.",
|
|
"Deltok i møte med prosjektgruppen for Prosjekt 17,
|
|
hvor vi diskuterte fremdriften og identifiserte eventuelle flaskehalser. Gjennomgikk dokumentasjon og oppdaterte prosjektplaner for å sikre at alle involverte er informert.",
|
|
"Deltok i brukertest for Prosjekt 18,
|
|
der vi samlet tilbakemeldinger fra interne brukere. Dokumenterte funn og oppdaterte kravspesifikasjonen i henhold til det som kom fram. Viktig del av iterativ utvikling.",
|
|
"Deltok i brukertest for Prosjekt 19,
|
|
der vi samlet tilbakemeldinger fra interne brukere. Dokumenterte funn og oppdaterte kravspesifikasjonen i henhold til det som kom fram. Viktig del av iterativ utvikling.",
|
|
"Skrev referat fra prosjektmøte i Prosjekt 20. Oppsummerte beslutninger,
|
|
fordelte oppgaver og lastet opp til felles dokumentbibliotek. Sendte ut e-post til alle involverte med påminnelser og neste møtetidspunkt.",
|
|
"Utviklet nye funksjoner i løsningen for Prosjekt 21,
|
|
inkludert testing og dokumentasjon. Samarbeidet tett med utviklingsteamet for å løse oppdagede bugs og sikre en stabil leveranse til neste sprint.",
|
|
"Gjennomførte kvalitetssikring av eksisterende leveranser i Prosjekt 22. Gikk gjennom dokumentasjon,
|
|
sjekket etter avvik og laget en oppsummeringsrapport med anbefalinger. Dette gir bedre struktur og oversikt fremover.",
|
|
"Gjennomførte presentasjon for ledelsen om status i Prosjekt 23,
|
|
inkludert nøkkeltall,
|
|
risikoer og anbefalinger. Fikk gode tilbakemeldinger og justerte fokus for neste uke basert på innspillene.",
|
|
"Skrev referat fra prosjektmøte i Prosjekt 24. Oppsummerte beslutninger,
|
|
fordelte oppgaver og lastet opp til felles dokumentbibliotek. Sendte ut e-post til alle involverte med påminnelser og neste møtetidspunkt.",
|
|
"Oppdaterte prosjektstyringsverktøy for Prosjekt 25 etter interne endringer. Loggførte aktiviteter,
|
|
justerte tidslinjer og la til kommentarer for tydeligere historikk. Dette gir teamet bedre oversikt over fremdriften.",
|
|
"Utviklet nye funksjoner i løsningen for Prosjekt 26,
|
|
inkludert testing og dokumentasjon. Samarbeidet tett med utviklingsteamet for å løse oppdagede bugs og sikre en stabil leveranse til neste sprint.",
|
|
"Gjennomførte presentasjon for ledelsen om status i Prosjekt 27,
|
|
inkludert nøkkeltall,
|
|
risikoer og anbefalinger. Fikk gode tilbakemeldinger og justerte fokus for neste uke basert på innspillene.",
|
|
"Gjorde teknisk oppsett i utviklingsmiljøet for Prosjekt 28,
|
|
inkludert konfigurering av servere og deploy-rutiner. Brukte god tid på testing og feilretting for å sikre at systemet fungerer som forventet.",
|
|
"Deltok i møte med prosjektgruppen for Prosjekt 29,
|
|
hvor vi diskuterte fremdriften og identifiserte eventuelle flaskehalser. Gjennomgikk dokumentasjon og oppdaterte prosjektplaner for å sikre at alle involverte er informert.",
|
|
"Gjennomførte presentasjon for ledelsen om status i Prosjekt 30,
|
|
inkludert nøkkeltall,
|
|
risikoer og anbefalinger. Fikk gode tilbakemeldinger og justerte fokus for neste uke basert på innspillene.",
|
|
"Arbeidet med analyse og innsiktsinnsamling for Prosjekt 31. Brukte tid på å hente ut data,
|
|
kvalitetssikre informasjon og lage et første utkast til rapport. Resultatene vil bidra til bedre beslutningsgrunnlag videre i prosessen.",
|
|
"Deltok i møte med prosjektgruppen for Prosjekt 32,
|
|
hvor vi diskuterte fremdriften og identifiserte eventuelle flaskehalser. Gjennomgikk dokumentasjon og oppdaterte prosjektplaner for å sikre at alle involverte er informert.",
|
|
"Gjorde teknisk oppsett i utviklingsmiljøet for Prosjekt 33,
|
|
inkludert konfigurering av servere og deploy-rutiner. Brukte god tid på testing og feilretting for å sikre at systemet fungerer som forventet.",
|
|
"Deltok i brukertest for Prosjekt 34,
|
|
der vi samlet tilbakemeldinger fra interne brukere. Dokumenterte funn og oppdaterte kravspesifikasjonen i henhold til det som kom fram. Viktig del av iterativ utvikling.",
|
|
"Deltok i møte med prosjektgruppen for Prosjekt 35,
|
|
hvor vi diskuterte fremdriften og identifiserte eventuelle flaskehalser. Gjennomgikk dokumentasjon og oppdaterte prosjektplaner for å sikre at alle involverte er informert.",
|
|
"Gjennomførte presentasjon for ledelsen om status i Prosjekt 36,
|
|
inkludert nøkkeltall,
|
|
risikoer og anbefalinger. Fikk gode tilbakemeldinger og justerte fokus for neste uke basert på innspillene.",
|
|
"Deltok i møte med prosjektgruppen for Prosjekt 37,
|
|
hvor vi diskuterte fremdriften og identifiserte eventuelle flaskehalser. Gjennomgikk dokumentasjon og oppdaterte prosjektplaner for å sikre at alle involverte er informert.",
|
|
"Arbeidet med analyse og innsiktsinnsamling for Prosjekt 38. Brukte tid på å hente ut data,
|
|
kvalitetssikre informasjon og lage et første utkast til rapport. Resultatene vil bidra til bedre beslutningsgrunnlag videre i prosessen.",
|
|
"Skrev referat fra prosjektmøte i Prosjekt 39. Oppsummerte beslutninger,
|
|
fordelte oppgaver og lastet opp til felles dokumentbibliotek. Sendte ut e-post til alle involverte med påminnelser og neste møtetidspunkt.",
|
|
"Deltok i brukertest for Prosjekt 40,
|
|
der vi samlet tilbakemeldinger fra interne brukere. Dokumenterte funn og oppdaterte kravspesifikasjonen i henhold til det som kom fram. Viktig del av iterativ utvikling.",
|
|
"Gjorde teknisk oppsett i utviklingsmiljøet for Prosjekt 41,
|
|
inkludert konfigurering av servere og deploy-rutiner. Brukte god tid på testing og feilretting for å sikre at systemet fungerer som forventet.",
|
|
"Gjennomførte presentasjon for ledelsen om status i Prosjekt 42,
|
|
inkludert nøkkeltall,
|
|
risikoer og anbefalinger. Fikk gode tilbakemeldinger og justerte fokus for neste uke basert på innspillene.",
|
|
"Gjennomførte presentasjon for ledelsen om status i Prosjekt 43,
|
|
inkludert nøkkeltall,
|
|
risikoer og anbefalinger. Fikk gode tilbakemeldinger og justerte fokus for neste uke basert på innspillene.",
|
|
"Gjorde teknisk oppsett i utviklingsmiljøet for Prosjekt 44,
|
|
inkludert konfigurering av servere og deploy-rutiner. Brukte god tid på testing og feilretting for å sikre at systemet fungerer som forventet.",
|
|
"Gjennomførte presentasjon for ledelsen om status i Prosjekt 45,
|
|
inkludert nøkkeltall,
|
|
risikoer og anbefalinger. Fikk gode tilbakemeldinger og justerte fokus for neste uke basert på innspillene.",
|
|
"Utviklet nye funksjoner i løsningen for Prosjekt 46,
|
|
inkludert testing og dokumentasjon. Samarbeidet tett med utviklingsteamet for å løse oppdagede bugs og sikre en stabil leveranse til neste sprint.",
|
|
"Skrev referat fra prosjektmøte i Prosjekt 47. Oppsummerte beslutninger,
|
|
fordelte oppgaver og lastet opp til felles dokumentbibliotek. Sendte ut e-post til alle involverte med påminnelser og neste møtetidspunkt.",
|
|
"Hjalp til med forberedelser til workshop for Prosjekt 48. Laget presentasjonsmateriell,
|
|
organiserte agenda og koordinerte med eksterne bidragsytere. Fokuset var å sikre god involvering og innsikt fra deltakerne.",
|
|
"Utviklet nye funksjoner i løsningen for Prosjekt 49,
|
|
inkludert testing og dokumentasjon. Samarbeidet tett med utviklingsteamet for å løse oppdagede bugs og sikre en stabil leveranse til neste sprint.",
|
|
"Oppdaterte prosjektstyringsverktøy for Prosjekt 50 etter interne endringer. Loggførte aktiviteter,
|
|
justerte tidslinjer og la til kommentarer for tydeligere historikk. Dette gir teamet bedre oversikt over fremdriften.",
|
|
"Arbeidet med analyse og innsiktsinnsamling for Prosjekt 51. Brukte tid på å hente ut data,
|
|
kvalitetssikre informasjon og lage et første utkast til rapport. Resultatene vil bidra til bedre beslutningsgrunnlag videre i prosessen.",
|
|
"Hjalp til med forberedelser til workshop for Prosjekt 52. Laget presentasjonsmateriell,
|
|
organiserte agenda og koordinerte med eksterne bidragsytere. Fokuset var å sikre god involvering og innsikt fra deltakerne.",
|
|
"Hjalp til med forberedelser til workshop for Prosjekt 53. Laget presentasjonsmateriell,
|
|
organiserte agenda og koordinerte med eksterne bidragsytere. Fokuset var å sikre god involvering og innsikt fra deltakerne.",
|
|
"Hjalp til med forberedelser til workshop for Prosjekt 54. Laget presentasjonsmateriell,
|
|
organiserte agenda og koordinerte med eksterne bidragsytere. Fokuset var å sikre god involvering og innsikt fra deltakerne.",
|
|
"Deltok i møte med prosjektgruppen for Prosjekt 55,
|
|
hvor vi diskuterte fremdriften og identifiserte eventuelle flaskehalser. Gjennomgikk dokumentasjon og oppdaterte prosjektplaner for å sikre at alle involverte er informert.",
|
|
"Skrev referat fra prosjektmøte i Prosjekt 56. Oppsummerte beslutninger,
|
|
fordelte oppgaver og lastet opp til felles dokumentbibliotek. Sendte ut e-post til alle involverte med påminnelser og neste møtetidspunkt.",
|
|
"Arbeidet med analyse og innsiktsinnsamling for Prosjekt 57. Brukte tid på å hente ut data,
|
|
kvalitetssikre informasjon og lage et første utkast til rapport. Resultatene vil bidra til bedre beslutningsgrunnlag videre i prosessen.",
|
|
"Hjalp til med forberedelser til workshop for Prosjekt 58. Laget presentasjonsmateriell,
|
|
organiserte agenda og koordinerte med eksterne bidragsytere. Fokuset var å sikre god involvering og innsikt fra deltakerne.",
|
|
"Deltok i møte med prosjektgruppen for Prosjekt 59,
|
|
hvor vi diskuterte fremdriften og identifiserte eventuelle flaskehalser. Gjennomgikk dokumentasjon og oppdaterte prosjektplaner for å sikre at alle involverte er informert.",
|
|
"Gjennomførte presentasjon for ledelsen om status i Prosjekt 60,
|
|
inkludert nøkkeltall,
|
|
risikoer og anbefalinger. Fikk gode tilbakemeldinger og justerte fokus for neste uke basert på innspillene.",
|
|
"Gjorde teknisk oppsett i utviklingsmiljøet for Prosjekt 61,
|
|
inkludert konfigurering av servere og deploy-rutiner. Brukte god tid på testing og feilretting for å sikre at systemet fungerer som forventet.",
|
|
"Gjennomførte kvalitetssikring av eksisterende leveranser i Prosjekt 62. Gikk gjennom dokumentasjon,
|
|
sjekket etter avvik og laget en oppsummeringsrapport med anbefalinger. Dette gir bedre struktur og oversikt fremover.",
|
|
"Deltok i brukertest for Prosjekt 63,
|
|
der vi samlet tilbakemeldinger fra interne brukere. Dokumenterte funn og oppdaterte kravspesifikasjonen i henhold til det som kom fram. Viktig del av iterativ utvikling.",
|
|
"Hjalp til med forberedelser til workshop for Prosjekt 64. Laget presentasjonsmateriell,
|
|
organiserte agenda og koordinerte med eksterne bidragsytere. Fokuset var å sikre god involvering og innsikt fra deltakerne.",
|
|
"Gjorde teknisk oppsett i utviklingsmiljøet for Prosjekt 65,
|
|
inkludert konfigurering av servere og deploy-rutiner. Brukte god tid på testing og feilretting for å sikre at systemet fungerer som forventet.",
|
|
"Gjennomførte presentasjon for ledelsen om status i Prosjekt 66,
|
|
inkludert nøkkeltall,
|
|
risikoer og anbefalinger. Fikk gode tilbakemeldinger og justerte fokus for neste uke basert på innspillene.",
|
|
"Oppdaterte prosjektstyringsverktøy for Prosjekt 67 etter interne endringer. Loggførte aktiviteter,
|
|
justerte tidslinjer og la til kommentarer for tydeligere historikk. Dette gir teamet bedre oversikt over fremdriften.",
|
|
"Arbeidet med analyse og innsiktsinnsamling for Prosjekt 68. Brukte tid på å hente ut data,
|
|
kvalitetssikre informasjon og lage et første utkast til rapport. Resultatene vil bidra til bedre beslutningsgrunnlag videre i prosessen.",
|
|
"Gjorde teknisk oppsett i utviklingsmiljøet for Prosjekt 69,
|
|
inkludert konfigurering av servere og deploy-rutiner. Brukte god tid på testing og feilretting for å sikre at systemet fungerer som forventet.",
|
|
"Gjorde teknisk oppsett i utviklingsmiljøet for Prosjekt 70,
|
|
inkludert konfigurering av servere og deploy-rutiner. Brukte god tid på testing og feilretting for å sikre at systemet fungerer som forventet.",
|
|
"Utviklet nye funksjoner i løsningen for Prosjekt 71,
|
|
inkludert testing og dokumentasjon. Samarbeidet tett med utviklingsteamet for å løse oppdagede bugs og sikre en stabil leveranse til neste sprint.",
|
|
"Gjorde teknisk oppsett i utviklingsmiljøet for Prosjekt 72,
|
|
inkludert konfigurering av servere og deploy-rutiner. Brukte god tid på testing og feilretting for å sikre at systemet fungerer som forventet.",
|
|
"Utviklet nye funksjoner i løsningen for Prosjekt 73,
|
|
inkludert testing og dokumentasjon. Samarbeidet tett med utviklingsteamet for å løse oppdagede bugs og sikre en stabil leveranse til neste sprint.",
|
|
"Gjennomførte presentasjon for ledelsen om status i Prosjekt 74,
|
|
inkludert nøkkeltall,
|
|
risikoer og anbefalinger. Fikk gode tilbakemeldinger og justerte fokus for neste uke basert på innspillene.",
|
|
"Deltok i møte med prosjektgruppen for Prosjekt 75,
|
|
hvor vi diskuterte fremdriften og identifiserte eventuelle flaskehalser. Gjennomgikk dokumentasjon og oppdaterte prosjektplaner for å sikre at alle involverte er informert.",
|
|
"Gjennomførte presentasjon for ledelsen om status i Prosjekt 76,
|
|
inkludert nøkkeltall,
|
|
risikoer og anbefalinger. Fikk gode tilbakemeldinger og justerte fokus for neste uke basert på innspillene.",
|
|
"Gjennomførte presentasjon for ledelsen om status i Prosjekt 77,
|
|
inkludert nøkkeltall,
|
|
risikoer og anbefalinger. Fikk gode tilbakemeldinger og justerte fokus for neste uke basert på innspillene.",
|
|
"Deltok i møte med prosjektgruppen for Prosjekt 78,
|
|
hvor vi diskuterte fremdriften og identifiserte eventuelle flaskehalser. Gjennomgikk dokumentasjon og oppdaterte prosjektplaner for å sikre at alle involverte er informert.",
|
|
"Utviklet nye funksjoner i løsningen for Prosjekt 79,
|
|
inkludert testing og dokumentasjon. Samarbeidet tett med utviklingsteamet for å løse oppdagede bugs og sikre en stabil leveranse til neste sprint.",
|
|
"Oppdaterte prosjektstyringsverktøy for Prosjekt 80 etter interne endringer. Loggførte aktiviteter,
|
|
justerte tidslinjer og la til kommentarer for tydeligere historikk. Dette gir teamet bedre oversikt over fremdriften.",
|
|
"Deltok i møte med prosjektgruppen for Prosjekt 81,
|
|
hvor vi diskuterte fremdriften og identifiserte eventuelle flaskehalser. Gjennomgikk dokumentasjon og oppdaterte prosjektplaner for å sikre at alle involverte er informert.",
|
|
"Gjennomførte presentasjon for ledelsen om status i Prosjekt 82,
|
|
inkludert nøkkeltall,
|
|
risikoer og anbefalinger. Fikk gode tilbakemeldinger og justerte fokus for neste uke basert på innspillene.",
|
|
"Gjorde teknisk oppsett i utviklingsmiljøet for Prosjekt 83,
|
|
inkludert konfigurering av servere og deploy-rutiner. Brukte god tid på testing og feilretting for å sikre at systemet fungerer som forventet.",
|
|
"Gjennomførte kvalitetssikring av eksisterende leveranser i Prosjekt 84. Gikk gjennom dokumentasjon,
|
|
sjekket etter avvik og laget en oppsummeringsrapport med anbefalinger. Dette gir bedre struktur og oversikt fremover.",
|
|
"Gjennomførte presentasjon for ledelsen om status i Prosjekt 85,
|
|
inkludert nøkkeltall,
|
|
risikoer og anbefalinger. Fikk gode tilbakemeldinger og justerte fokus for neste uke basert på innspillene.",
|
|
"Utviklet nye funksjoner i løsningen for Prosjekt 86,
|
|
inkludert testing og dokumentasjon. Samarbeidet tett med utviklingsteamet for å løse oppdagede bugs og sikre en stabil leveranse til neste sprint.",
|
|
"Arbeidet med analyse og innsiktsinnsamling for Prosjekt 87. Brukte tid på å hente ut data,
|
|
kvalitetssikre informasjon og lage et første utkast til rapport. Resultatene vil bidra til bedre beslutningsgrunnlag videre i prosessen.",
|
|
"Gjorde teknisk oppsett i utviklingsmiljøet for Prosjekt 88,
|
|
inkludert konfigurering av servere og deploy-rutiner. Brukte god tid på testing og feilretting for å sikre at systemet fungerer som forventet.",
|
|
"Arbeidet med analyse og innsiktsinnsamling for Prosjekt 89. Brukte tid på å hente ut data,
|
|
kvalitetssikre informasjon og lage et første utkast til rapport. Resultatene vil bidra til bedre beslutningsgrunnlag videre i prosessen.",
|
|
"Hjalp til med forberedelser til workshop for Prosjekt 90. Laget presentasjonsmateriell,
|
|
organiserte agenda og koordinerte med eksterne bidragsytere. Fokuset var å sikre god involvering og innsikt fra deltakerne.",
|
|
"Skrev referat fra prosjektmøte i Prosjekt 91. Oppsummerte beslutninger,
|
|
fordelte oppgaver og lastet opp til felles dokumentbibliotek. Sendte ut e-post til alle involverte med påminnelser og neste møtetidspunkt.",
|
|
"Gjennomførte kvalitetssikring av eksisterende leveranser i Prosjekt 92. Gikk gjennom dokumentasjon,
|
|
sjekket etter avvik og laget en oppsummeringsrapport med anbefalinger. Dette gir bedre struktur og oversikt fremover.",
|
|
"Arbeidet med analyse og innsiktsinnsamling for Prosjekt 93. Brukte tid på å hente ut data,
|
|
kvalitetssikre informasjon og lage et første utkast til rapport. Resultatene vil bidra til bedre beslutningsgrunnlag videre i prosessen.",
|
|
"Gjorde teknisk oppsett i utviklingsmiljøet for Prosjekt 94,
|
|
inkludert konfigurering av servere og deploy-rutiner. Brukte god tid på testing og feilretting for å sikre at systemet fungerer som forventet.",
|
|
"Deltok i møte med prosjektgruppen for Prosjekt 95,
|
|
hvor vi diskuterte fremdriften og identifiserte eventuelle flaskehalser. Gjennomgikk dokumentasjon og oppdaterte prosjektplaner for å sikre at alle involverte er informert.",
|
|
"Gjennomførte presentasjon for ledelsen om status i Prosjekt 96,
|
|
inkludert nøkkeltall,
|
|
risikoer og anbefalinger. Fikk gode tilbakemeldinger og justerte fokus for neste uke basert på innspillene.",
|
|
"Gjorde teknisk oppsett i utviklingsmiljøet for Prosjekt 97,
|
|
inkludert konfigurering av servere og deploy-rutiner. Brukte god tid på testing og feilretting for å sikre at systemet fungerer som forventet.",
|
|
"Hjalp til med forberedelser til workshop for Prosjekt 98. Laget presentasjonsmateriell,
|
|
organiserte agenda og koordinerte med eksterne bidragsytere. Fokuset var å sikre god involvering og innsikt fra deltakerne.",
|
|
"Gjennomførte kvalitetssikring av eksisterende leveranser i Prosjekt 99. Gikk gjennom dokumentasjon,
|
|
sjekket etter avvik og laget en oppsummeringsrapport med anbefalinger. Dette gir bedre struktur og oversikt fremover.",
|
|
"Gjennomførte presentasjon for ledelsen om status i Prosjekt 100,
|
|
inkludert nøkkeltall,
|
|
risikoer og anbefalinger. Fikk gode tilbakemeldinger og justerte fokus for neste uke basert på innspillene.",
|
|
];
|
|
|
|
// Generate SmartdokProfile data
|
|
if ($this->option('profiles')) {
|
|
$count = (int) $this->ask('How many SmartdokProfile records do you want to create? (1-1000)');
|
|
if ($count < 1 || $count > 1000) {
|
|
$this->error('Please enter a number between 1 and 1000.');
|
|
return 1;
|
|
}
|
|
|
|
for ($i = 0; $i < $count; $i++) {
|
|
$first = Arr::random($profileNames['first_names']);
|
|
$last = Arr::random($profileNames['last_names']);
|
|
$username = Str::slug(strtolower("{$first}.{$last}"));
|
|
|
|
SmartdokProfile::create([
|
|
'id' => (string) Str::uuid(),
|
|
'username' => $username,
|
|
'name' => "{$first} {$last}",
|
|
]);
|
|
}
|
|
|
|
$this->info("Successfully created {$count} SmartdokProfile records.");
|
|
}
|
|
|
|
// Generate Department data
|
|
if ($this->option('departments')) {
|
|
$count = (int) $this->ask('How many Department records do you want to create? (1-1000)');
|
|
if ($count < 1 || $count > 1000) {
|
|
$this->error('Please enter a number between 1 and 1000.');
|
|
return 1;
|
|
}
|
|
|
|
for ($i = 0; $i < $count; $i++) {
|
|
Department::create([
|
|
'name' => Arr::random($departmentNames),
|
|
]);
|
|
}
|
|
|
|
$this->info("Successfully created {$count} Department records.");
|
|
}
|
|
|
|
// Generate Project data (requires at least one profile and one department)
|
|
if ($this->option('projects')) {
|
|
if (SmartdokProfile::count() === 0 || Department::count() === 0) {
|
|
$this->error('Cannot create projects: please ensure at least one SmartdokProfile and one Department exist.');
|
|
return 1;
|
|
}
|
|
|
|
$i = 1;
|
|
foreach ($projectNames as $name) {
|
|
$project = Project::create([
|
|
'project_name' => $name,
|
|
'project_number' => (string) rand(1000, 9999),
|
|
]);
|
|
|
|
// Attach random profiles and departments
|
|
$profileIds = SmartdokProfile::inRandomOrder()->take(rand(1, 3))->pluck('id')->toArray();
|
|
$departmentIds = Department::inRandomOrder()->take(rand(1, 3))->pluck('id')->toArray();
|
|
|
|
$project->profiles()->attach($profileIds);
|
|
$project->departments()->attach($departmentIds);
|
|
$i++;
|
|
}
|
|
|
|
$this->info("Successfully created {$i} Project records (with random attachments).");
|
|
}
|
|
|
|
// Generate WorkHour data (requires at least one profile and one project)
|
|
if ($this->option('workhours')) {
|
|
if (SmartdokProfile::count() === 0 || Project::count() === 0) {
|
|
$this->error('Cannot create work hours: please ensure at least one SmartdokProfile and one Project exist.');
|
|
return 1;
|
|
}
|
|
|
|
$count = (int) $this->ask('How many WorkHour records do you want to create? (1-1000)');
|
|
if ($count < 1 || $count > 1000) {
|
|
$this->error('Please enter a number between 1 and 1000.');
|
|
return 1;
|
|
}
|
|
|
|
$startInput = $this->ask('Enter start date (dd/mm/YYYY)');
|
|
$endInput = $this->ask('Enter end date (dd/mm/YYYY)');
|
|
|
|
try {
|
|
$start = Carbon::createFromFormat('d/m/Y', $startInput)->startOfDay();
|
|
$end = Carbon::createFromFormat('d/m/Y', $endInput)->endOfDay();
|
|
} catch (\Exception $e) {
|
|
$this->error('Invalid date format. Please use dd/mm/YYYY.');
|
|
return 1;
|
|
}
|
|
|
|
for ($i = 0; $i < $count; $i++) {
|
|
$userId = SmartdokProfile::inRandomOrder()->first()->id;
|
|
$projectId = Project::inRandomOrder()->first()->id;
|
|
$ordinaryHours = rand(1, 8);
|
|
$comment = Arr::random($workHourComments);
|
|
|
|
// Pick a random timestamp between start and end
|
|
$timestamp = rand($start->timestamp, $end->timestamp);
|
|
$workDate = Carbon::createFromTimestamp($timestamp)->format('Y-m-d H:i:s');
|
|
|
|
WorkHour::create([
|
|
'user_id' => $userId,
|
|
'project_id' => $projectId,
|
|
'ordinary_hours'=> $ordinaryHours,
|
|
'work_date' => $workDate,
|
|
'comment' => $comment,
|
|
]);
|
|
}
|
|
|
|
$this->info("Successfully created {$count} WorkHour records.");
|
|
}
|
|
|
|
return 0;
|
|
}
|
|
}
|